Bodite obveščeni

Product was successfully added to your shopping cart.

Tekmovanje ONLY THE BRAVE 2019, Mezzano-Italija

Po EVROPSKEM PRVENSTVU FCC na Bledu je sledila nekoliko drugačna tekma. Dva člana ekipe S-GARD TEAM SLOVENIJE Domen Pavlič in Patrik Štefelin sta si že v začetku leta začrtala udeležbo tudi na tekmovanju ONLY THE BRAVE, ki je potekalo 28. septembra v Mezzanu, Italija.

Tekmovanje se je razvilo iz rivalstva dveh tamkajšnjih gasilcev, ki sta želela preizkusiti, kdo bo čim hitreje premagal gorsko pot dolgo slabih 5 km in višinske razlike slabe 600 m in pri tem porabil čim manj zraka iz izolirnega dihalnega aparata (IDA). Kasneje so lokalne gasilske enote začele z organizacijo tega posebnega izziva, kjer so želeli spodbuditi gasilce, da uporabljajo naravo za svoje treninge in hkrati izpopolnijo uporabo IDA, ki je pomemben del opreme in zaščite v sodobnih postopkih gasilstva.

Tekmovanje ima milejšo različico ONLY THE BRAVE CITY, vendar Domen in Patrik sta seveda izbrala težjo-ONLY THE BRAVE STRONG. Na tekmovanju se jima je pridružil še Domnov brat Andraž Pavlič. Na pot so se odpravili že zelo zgodaj, saj jih je najprej čakalo vsaj 5 ur vožnje do lokacije tekmovanja v Mezzanu. Štart tekmovanje je bil predviden ob 19h, kar pomeni da tekmovalci večino časa tekmujejo v temi, kar še dodatno oteži sam napor. Pred štartom so seveda morali opraviti registracijo, kjer ponovno preverijo tudi zdravniška spričevala, drugače nastopa organizator ne dovoli. Nato sledi pregled opreme, oštevilčenje in oddaja druge tlačne posode, katero organizator prepelje na menjalno postajo, ki je na sredini tekmovalne razdalje. Po ogrevanju se tekmovalci opremijo v zaščitne škornje, čelado, obleko za gozdne požare in pripravijo celoten IDA z obrazno masko. Tlak obeh tlačnih posod preverijo na 300 barov. Tekmovalci lahko pred štartom odpeljejo svoje vozilo na cilj proge, da imajo potem prevoz nazaj v dolino.

Tekmovalci se nato razvrstijo ob mizah z označenimi štartnimi številkami in počakajo navodila pred štartom. Zadnjih nekam minut nervoza močno narašča, vsak še zadnjič preveri vso opremo in način pobiranja IDA z mize za čim hitrejši štart. Na zvočni signal vseh 200 tekmovalcev pobere IDA z mize in steče v smeri proge. Po slabih 500m je linija, ker mora tekmovalec že dihati zrak iz tlačne posode in imeti vso opremo pravilno nameščeno. V nasprotnem primeru sodnik ustavi tekmovalca, da se priklopi na IDA oz. pravilno namesti opremo. Za to linijo pa se hitro začne strmina in ne pojenja do sredine proge (cca. 2,5 km). Na vsake nekaj deset metrov so sodniki, ki preverjajo pravilno uporabo IDA in opreme. V kolikor ti zmanjka zraka, snameš masko ali opremo sledi diskvalifikacija. Nastop lahko nadaljuješ do cilja vendar se tvoj rezultat ne šteje.

Pri menjalni postaji za označeno linijo lahko snameš masko in tečeš do svoje druge tlačne posode označeno s tvojo štartno številko. Ko si opravil menjavo moraš zopet do linije pravilno namestiti vso opremo in dihati zrak iz IDA. Tako sledi še druga polovica klanca, ki pa je še nekoliko strmejši. Tako ponovno količino zraka in opremo na poti preverjajo sodniki vse do cilja.

Tekmovanje je zelo posebno, saj oprema, strmina in dolžina proge niso edini dejavniki, vendar na vse skupaj močno vpliva količina porabe zraka, ki pa je hitro omejitven dejavnik. Od tekmovalcev zahteva visok nivo telesne pripravljenosti, hkrati pa testira njihovo sposobnost ekonomičnosti porabljanja zraka iz IDA, kljub visokem naporu. Domen, Patrik in Andraž so bili med prvimi Slovenskimi gasilci, ki so se spopadli z izzivom, seveda pa želijo, da bo takih vedno več.

Domen Pavlič, S-GARD TEAM SLOVENIA